شنبه ۱۵ اردیبهشت ۰۳

مايكل جردن: بهترين بسكتباليست تمام دوران

بسكتبال يكي از پرطرفدارترين ورزش هاي جهان است و بازيكنان زيادي هستند كه در اين بازي به موفقيت هاي بزرگي دست يافته اند. با اين حال، يك بازيكن وجود دارد كه از بقيه متمايز است - مايكل جردن. مايكل جردن كه به طور گسترده به عنوان بهترين بسكتباليست تمام دوران شناخته مي شود، اثري پاك نشدني در اين ورزش از خود بر جاي گذاشته است. در اين مقاله نگاهي دقيق تر به زندگي و حرفه اين بازيكن افسانه اي خواهيم داشت.
اوايل زندگيمايكل جردن در 17 فوريه 1963 در بروكلين نيويورك به دنيا آمد. او در ويلمينگتون، كاروليناي شمالي بزرگ شد، جايي كه در سنين پايين به بسكتبال علاقه داشت. پدرش جيمز جردن مكانيك بود و مادرش دلوريس جردن در يك بانك كار مي كرد. مايكل چهار خواهر و برادر داشت و او چهارمين فرزند خانواده بود.
شغل دبيرستان و دانشگاهجردن در دبيرستان ليني در ويلمينگتون تحصيل كرد و در آنجا بسكتبال و بيسبال بازي كرد. او از تيم بسكتبال دانشگاه حذف شد سال دوم، اما او سخت كار كرد و سال بعد تيم را ساخت. در سال آخر، او ميانگين 29.2 امتياز در هر بازي را به دست آورد و به تيم آمريكايي مك دونالد معرفي شد.
 پس از دبيرستان، جردن به دانشگاه كاروليناي شمالي در چپل هيل رفت و در آنجا براي تيم تار هلز بازي كرد. در سال اول تحصيلي، او در بازي قهرماني NCAA مقابل جورج تاون، شوت برنده بازي را زد. جردن به عنوان بهترين دانشجوي سال ACC انتخاب شد و در سال جواني جايزه بهترين بازيكن سال كالج نايسميت را به دست آورد.
 شغل حرفه اي جردن توسط شيكاگو بولز به عنوان سومين انتخاب كلي در درفت NBA در سال 1984 انتخاب شد. او به سرعت خود را به عنوان يكي از بهترين بازيكنان ليگ معرفي كرد و در فصل تازه كار خود به طور ميانگين 28.2 امتياز در هر بازي كسب كرد. در دومين فصل خود، او ليگ را در گلزني رهبري كرد و به عنوان با ارزش ترين بازيكن NBA انتخاب شد.
 دوران حرفه اي جردن از آنجا شروع شد و او شش قهرماني NBA را با شيكاگو بولز به دست آورد. او همچنين پنج جايزه NBA را كسب كرد جوايز ارزشمند بازيكن را دريافت كرد و 14 بار به تيم ستاره هاي NBA معرفي شد. جردن در سال 1993 از بسكتبال بازنشسته شد تا حرفه بيسبال را دنبال كند، اما در سال 1995 به NBA بازگشت و سه قهرماني ديگر را با بولز به دست آورد.
 ميراث تاثير مايكل جردن بر بسكتبال غيرقابل انكار است. او به طور گسترده اي به عنوان بهترين بازيكن بسكتبال تمام دوران شناخته مي شود و تأثير او در اين ورزش هنوز هم امروزي احساس مي شود. خط توليد كفش‌هاي كتاني جردن يكي از محبوب‌ترين برندها در جهان است و لوگوي نمادين «جامپمن» او در سراسر جهان شناخته شده است.
 موفقيت جردن در زمين او را به يك نماد فرهنگي نيز تبديل كرده است. او در فيلم‌ها و برنامه‌هاي تلويزيوني ظاهر شده و قراردادهاي حمايتي‌اش او را به يكي از ثروتمندترين ورزشكاران جهان تبديل كرده است. روحيه رقابتي جردن و توانايي او براي اجراي تحت فشار، الهام بخش ورزشكاران جوان بيشماري در سراسر جهان شده است.
 نتيجه مايكل جردن فقط يك بسكتباليست نيست، او يك اسطوره است. دستاوردهاي او در زمين باعث شده است احترام و تحسين طرفداران در سراسر جهان، و تاثير او بر اين ورزش براي نسل هاي آينده احساس خواهد شد. داستان جردن گواهي بر كار سخت، فداكاري و قدرت پشتكار است.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.